ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ (ΣΥΠ) 

  ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

 

 

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

«ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ, ΠΗΓΉ  ΖΩΗΣ»

ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ  ΚΑΤΩ  ΜΗΤΡΟΥΣΙΟΥ  ΣΕΡΡΩΝ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΚΥΠΡΟΥ  ΠΑΣΧΑΛΙΑ

Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ/ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 Α1. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Α2. ΝΟΜΟΣ

ΣΕΡΡΩΝ

Α3. Δ/ΝΣΗ. ΕΚΠ/ΣΗΣ

Π.Ε. Ν΄ΣΕΡΡΩΝ

Α4. ΓΡΑΦΕΙΟ

5Ο   Π.Ε.

Α5. ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Π.Ε.

ΓΚΙΡΜΠΑΣ  ΠΑΣΧΑΛΗΣ

Α6. Κ.Π.Ε. ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΠΟΡΟΪΩΝ

 

Β. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΟΥΣΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

 

Β1. ΣΧΟΛ. ΜΟΝΑΔΑ

4/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΜΗΤΡΟΥΣΙΟΥ

Β2. ΟΔΟΣ - ΑΡΙΘΜΟΣ

 

Β3. ΠΟΛΗ/ΧΩΡΙΟ - Τ.Κ.

ΚΑΤΩ ΜΗΤΡΟΥΣΙ ΣΕΡΡΩΝ-62100

Β4. ΤΗΛΕΦΩΝΑ

2321075200

Β5. FAX

2321075200

Β6. E-mail

mail@dim-kat-mitrous.ser.sch.gr

Β7. Http://

 

 

ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Β8. ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

4

Β9. ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Β91. Αγόρια

Β92. Κορίτσια

18

20

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Β10. ΕΠΩΝΥΜΟ

ΚΩΣΤΑΡΑΚΟΣ

Β11. ΟΝΟΜΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ

Β12. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΔΑΣΚΑΛΟΣ

 

Γ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γ1. ΕΠΩΝΥΜΟ

ΚΥΠΡΟΥ

Γ2. ΟΝΟΜΑ

ΠΑΣΧΑΛΙΑ

Γ3. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

Γ4. ΥΠ. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΜΟΝΙΜΗ

Γ5. ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

15

Επιμόρφωση στην Π.Ε.,

στισ περιβαλλοντικές Ή παιδαγωγικές επιστήμες

ΤΙΤΛΟΣ

ΘΕΜΑ

Γ6. PhD

 

Γ7. MSc

 

ΕΙΔΟΣ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Γ8. Α.Ε.Ι.

- Α.Π.Θ.- Επιμόρφωση Εκπαιδευτών και στελεχών στην Π.Ε.

-

Γ9. Κ.Π.Ε. - Π.Ε.Κ.

1)Ελευθερίου Κορδελιού

2) Ποροΐων

 

3)Σουφλίου

- Η  Π.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο

-Βιωματικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην Π.Ε. μέσα από διάφορες μορφές τέχνης

- Μεθοδολογία προγραμμάτων Π.Ε. στο Δημοτικό

- ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ, πηγή ζωής

-Φιλοσοφία Π.Ε. & Σχεδιασμός-Υλοποίηση προγραμμάτων

Γ10. ΥΠ. Π.Ε.

-

-

Γ11. Άλλοι φορείς

ΕΚ.ΒΥ.

- Π.Ε. για τη λίμνη Κερκίνη

-

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΟΙΠΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Γ12. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ

Γ13.

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

Γ14.

ΥΠ.ΚΑΤΑΣΤ.

Γ15.

ΕΤΗ ΥΠΗΡ.

Γ16. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ - ΑΡΙΘΜΌΣ)

Γ161.

PhD

Γ162.

MSc

Γ163.

ΑΕΙ

Γ164.

ΚΠΕ ΠΕΚ

Γ165.

ΥΠ.ΠΕ

Γ166.

Άλλοι φορείς

ΚΩΣΤΑΡΑΚΟΣ

ΔΑΣΚΑΛΟΣ

ΜΟΝΙΜΟΣ

17

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΣΙΣΜΑΝΗΣ

ΔΑΣΚΑΛΟΣ

ΜΟΝΙΜΟΣ

16

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΛΑΤΙΝΗΣ

ΔΑΣΚΑΛΟΣ

ΜΟΝΙΜΟΣ

6

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ

                 

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ

Γ17. ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ

Γ171. Αγόρια

18

Γ172. Κορίτσια

20

Προηγομενη Συμμετοχή σε προγράμματα Π.Ε.

Γ18. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε 1 – 2 προγράμματα

 

Γ19. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε 3 – 5 προγράμματα

 

Γ20. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε περισσότερα από 5 προγράμματα

 

 

Δ. ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

 

Δ1. ΤΙΤΛΟΣ (ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ ,πηγή ζωής

 

Δ2. Συνοπτική περιγραφή περιεχομένου προγράμματος

    Φυτά-στόχοι που βρίσκουμε στην περιοχή μας- .Να τα γνωρίσουν να τα αγαπήσουν, να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της διατήρησης  και προστασίας τους και να δράσουν για να προστατεύσουν και να εμπλουτίσουν το σχολικό κήπο.

 

 

Δ3. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1. ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ

·         Παροχή στους μαθητές των απαραίτητων γνώσεων σχετικά με το ρόλο και τη θέση των σπόρων και των φυτών στο οικοσύστημα

·         Χρήση των σπόρων ως πηγή γνώσεων

2. ΑΞΙΕΣ-ΣΤΑΣΕΙΣ

  • Να εμφυσήσει στους μαθητές
  •  την αξία και την ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος
  •  τον σεβασμό απέναντι σε κάθε μορφή της ζωής συνολικά
  •  την αναγνώριση της συναισθηματικής αξίας της φύσης
  • την αξία της προσωπικής συμμετοχής στη προστασία του περιβάλλοντος
  • το πνεύμα συνεργασίας στη επίτευξη των στόχων μιας συλλογικής  προσπάθειας
  • την χαρά της ομαδικής εργασίας και της άμεσης επαφής με τη φύση

 3. ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ-ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

     Να δώσει στους μαθητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν δεξιότητες και ικανότητες για

  • το χειρισμό εργαλείων
  • τη φύτευση φυτών με σπόρους
  • την καταγραφή παρατηρήσεων σχετικών με την ανάπτυξη των φυτών
  • τη δημιουργία μικρών κήπων
  • ομαδική και ατομική εργασία

 

Δ4. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

1. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ

·         Ορθολογική χρήση και διαχείριση των φυσικών πόρων στα πλαίσια της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης με βάση το σεβασμό προς όλες τις μορφές ζωής

·         .Κατανόηση της έννοιας του χώρου ,χρόνου, αιτίου και αποτελέσματος ,ανάπτυξης , μεταμόρφωσης και εξέλιξης

  • Ο τρόπος  καλλιέργειας  σε σχέση με την εξέλιξη της κοινωνίας από αγροτική σε αστική
  • Ο ρόλος των φυτοφαρμάκων στη διαδικασία της γεωργικής παραγωγής
  • Περιβαλλοντικά προβλήματα και σύγχρονοι μέθοδοι καλλιέργειας της γης
  • Φιλικές με το περιβάλλον  μέθοδοι καλλιέργειας της γης

2. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ

             Επιτυγχάνεται:

  • Σύνδεση της σχολικής με την καθημερινή ζωή
  • Καλλιέργεια υπευθυνότητας , λήψη αποφάσεων ικανότητα παρέμβασης
  • Ανάπτυξη κώδικα αξιών και συμπεριφοράς απέναντι στον εαυτό, την ομάδα ,την κοινωνία γενικότερα
  • Συνειδητοποίηση της ύπαρξης του καθενός μας ως τμήματος του κοινωνικού συνόλου. Οι κοινωνικές ομάδες με την καθημερινή τους συμπεριφορά και δραστηριότητα μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του περιβάλλοντος. Με τις γνώσεις και τις αποφάσεις τους μπορούν να συμβάλλουν στη σωστή και αποτελεσματική διαχείριση του περιβάλλοντος

3.ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ

             Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές μπορούν:

  • Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη διατήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος ως πολιτισμική αξία
  • Να αντιληφθούν ότι ο πολιτισμός είναι δημιούργημα των ανθρώπων και σχετίζεται με το περιβάλλον  και τις συνθήκες της ζωής τους
  • Να αναπτύξουν τα παιδιά τις ατομικές τους δεξιότητες μέσα από τη δημιουργία

4. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ

  • Ως πιθανοί μελλοντικοί αγρότες αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με την καλλιέργεια της γης
  • Κατανοούν ως ένα βαθμό τις οικονομικές διαστάσεις της γεωργικής παραγωγής και αντιλαμβάνονται την αξία του επαγγέλματος συγγενικών τους προσώπων (Το χωριό στο οποίο κατοικούν βρίσκεται στη μέση του σερραϊκού κάμπου και οι γονείς των περισσότερων μαθητών είναι γεωργοί)


 


Δ5. ΤΟΠΙΚΗ – ΕΘΝΙΚΗ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

 

ΤΟΠΙΚΗ: Οι μαθητές μελετούν τα φυτά  του τόπου τους ,της τοπικής χλωρίδας είτε αυτά είναι δέντρα ,θάμνοι ή πόες .Έτσι τα γνωρίζουν καλύτερα, τα  αναγνωρίζουν και δρουν προστατεύοντάς τα.

 

ΕΘΝΙΚΗ: Γενικότερα οι μαθητές θα γνωρίσουν και θα αγαπήσουν κάποια φυτά της ελληνικής χλωρίδας με σκοπό να κατανοήσουν την αναγκαιότητα διατήρησης και προστασίας τους και θα δράσουν για να προστατεύσουν και να εμπλουτίσουν σχολικούς κήπους ή παρακείμενα οικοσυστήματα.

 

 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ: Ευαισθητοποίηση  των μαθητών σχετικά με το περιβαλλοντικά προβλήματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος ,όπως η έλλειψη πρασίνου ,το φαινόμενο του θερμοκηπίου ,η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων  στη γεωργία,η εντατικοποίηση και επέκταση των γεωργικών καλλιεργειών εις βάρος των δασών καθώς  και τη ανάγκη ενθάρρυνσης παραγωγής

 

 

Δ6. ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ (ΦΥΣΙΚΑ Ή ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ)

Α/Α

Δ61. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ

Δ62. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

1

Κ.Π..Ε. ΠΟΡΟΪΩΝ

Επιστημονική στήριξη δια των ειδικών συνεργατών για εργασίες πεδίου ,θεατρικό παιχνίδι, έρευνα.

2

ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ

Πληροφορίες για το φυτώριο του Δασαρχείου στη Χρυσοπηγή  Σερρών

3

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ  Π.Ε.  Ν. ΣΕΡΡΩΝ

Παροχή βιβλιογραφίας

Παροχή επιστημονικού υλικού

Συμμετοχή σε εργασίες πεδίου και εμψύχωση της Π.Ο.

 

 

Δ7. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

 1. Υπάρχει εύκολη πρόσβαση και το αντικείμενο δεν περικλείει κινδύνους για τους μαθητές κατά τη μελέτη  και την επαφή τους με το θέμα του προγράμματος

2. Το αντικείμενο παρουσιάζει ενδιαφέρον για τα παιδιά αυτής της ηλικίας και μάλιστα χωριού όπου οι περισσότεροι γονείς είναι αγρότες. Σχετίζεται δηλαδή με τις παραστάσεις που έχουν στην καθημερινή τους ζωή

3.Κρίνεται κατάλληλο για το γνωστικό υπόβαθρο και την ηλικία των μαθητών

4.Συνδέται με θεματικές ενότητες του αναλυτικού προγράμματος Δημοτικού Σχολείου

5. Οι δραστηριότητες είναι συγκεκριμένες και οι περισσότερες μπορούν να πραγματοποιηθούν εύκολα στο χώρο του σχολείου

5.Δίνει δυνατότητες και ευκαιρίες για θετική δράση

 

 

Δ8. ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 1.Μέθοδος  Project( μέθοδος διεκπεραίωσης προγράμματος ή μέθοδος βιωμάτων )

  • Αρχική επιλογή θέματος ,συνεννόηση με το διευθυντή του σχολείου ,ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων
  • Προγραμματισμός δραστηριοτήτων  και αναζήτηση του  υλικού
  • Επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς της περιοχής του σχολείου
  • Επιλογή του χώρου έρευνας ,επίσκεψη των μαθητών
  • Συζήτηση και επιλογή των θεμάτων που επισημάνθηκαν
  • Συγκρότηση ομάδων εργασίας και ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των
  • Αναζήτηση και συγκέντρωση πληροφοριών ,ιδεών, υλικών από διάφορες πηγές
  • Αναζήτηση λύσεων –Εξαγωγή συμπερασμάτων
  • Παρουσίαση της πορεία ς  του προγράμματος
  • Αξιολόγηση

2.Μετακίνηση στο πεδίο για άμεση παρατήρηση και βίωση του πραγματικού περιβάλλοντος οργανώνοντας επισκέψεις εκδρομές σε επιλεγμένους χώρους που κρίνονται κατάλληλοι.

 

 

 

Δ9. ΔΡΑΣΕΙΣ (*)

Α/Α

Δ91. ΧΩΡΟΣ

Δ92. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ  ΔΡΑΣΗΣ

1

Εξοχή-Δάσος

Περίπατος –Συλλογή σπόρων και φύλλων

Παρατήρηση φυτών—Οι σπόροι στο δάσος—Το δάσος φτιάχνει το δικό του λίπασμα--Από το σποράκι στο δάσος

2

Αυλή του σχολείου

  • Συλλογή άγριων σπόρων
  • Κυνήγι σπόρων
  • Δημιουργώντας το δικό μας χώμα
  • Φωτογραφίζοντας τις τέσσερις εποχές

3

Σχολική αίθουσα

Σποράκια-έργα τέχνης--Φτιάχνω σακουλάκια για τους σπόρους--Κατασκευή ταΐστρας-Επιτραπέζια με σπόρους- Σποροσταυρόλεξα--Ακροστιχίδες --Σπόροι που τρώγονται--Παρακολουθώντας τα φυτά μας--Νεκρή φύση--Οι ανάγκες των φυτών--Δημιουργώ σπορείο

4

Θερμοκήπια -Φυτώρια

Ενημέρωση –Παρατήρηση-Προμήθεια σπόρων και φυτών για μεταφύτευση

 

Δ10. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΜΕΘΟΔΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ

 

    Μέσα από δημοκρατικές και παιδαγωγικά σκόπιμες διαδικασίες οι οποίες έλαβαν υπ’ όψη τους  τα ενδιαφέροντα των μαθητών καθώς και  τις δυνατότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.

      Οι μέθοδοι υλοποίησης του προγράμματος προέκυψαν από την ανάγκη των μαθητών να ασχοληθούν με  δραστηριότητες εκτός αίθουσας και σχολείου .Οι δράσεις προτάθηκαν από τους μαθητές και εμπλουτίστηκαν από τον συντονιστή εκπαιδευτικό και την  Π.Ο.

 

 

Δ11. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ

ΕΙΔΟΣ

ü         

ΤΡΟΠΟΣ

Δ111. Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών

 

 

 

Δ112. Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

 

 

 

 -Αναζήτηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο

-Επικοινωνία με τους εξωτερικούς συνεργάτες

-Ανταλλαγή ιδεών -πληροφοριών με μαθητές και εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων που υλοποιούν προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Δ113. Οπτικοακουστικά μέσα

Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή

Τηλεόραση

Βίντεο

 

 

 -Λήψη φωτογραφιών από όλες τις φάσεις τις φάσεις του προγράμματος

-Προβολή σχετικών ταινιών με το θέμα του προγράμματος

Δ114. Εκπαιδευτικά πακέτα  Π.Ε. του ΕΠΕΑΕΚ Ι

 

-ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ, πηγή ζωής

Σχολικός κήπος

 

-Φύτευση φυτών –

-Περιποίηση σχολικού κήπου

Αίθουσα διδασκαλίας

 

-Εικαστική έκφραση με ζωγραφική

-Συζήτηση μεταξύ των ομάδων

-Ταξινόμηση του υλικού

-Φυτολόγιο

-Προβολή ταινιών

-Διοργάνωση ημερίδας

Αυλή του σχολείου

 

-Φύτευση φυτών σε γλάστρες

-Έκθεση ζωγραφικής-

-Παρουσίαση υλικού

-Διοργάνωση ημερίδας

Βιβλιοθήκη του σχολείου

 

-Αναζήτηση πληροφοριών

 

 

Δ12. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ / ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (*)

Α/Α

Δ121.

ΠΕΡΙΟΧΗ / ΧΩΡΟΣ

Δ122.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Δ123.

ΑΠΟ-ΕΩΣ

1

Γεωπονικό κατάστημα

Μετάβαση μαθητών στο χώρο

Ενημέρωση για τις νέες ποικιλίες σπόρων(υβρίδια) στη γεωργική παραγωγή –Ανάλυση από γεωπόνο του ρόλου των φυτοφαρμάκων-Πρόληψη πιθανών δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση τους- Συλλογή υλικού-Λήψη φωτογραφιών

Φεβρουάριος 2003

2

Φυτώρια  του Δασαρχείου Σερρών

Μετάβαση μαθητών στο χώρο

Παρατήρηση-Ενημέρωση για τη διαδικασία αναπαραγωγής με σπόρους κωνοφόρων, αναδασώσεις από τη δασική υπηρεσία , ευαισθητοποίηση για συμμετοχή τους σε τέτοιου είδους δραστηριότητες

 Προμήθεια φυτών για μεταφύτευση

-Συλλογή υλικού-Λήψη φωτογραφιών

 

3

Ανθοκήπιο

- Μετάβαση μαθητών στο χώρο

Ενημέρωση από τον υπεύθυνο σχετικά

-με τους τρόπους αναπαραγωγής την ανάπτυξη καθώς και τον  τρόπο διάθεσης προς πώληση των φυτών

-Προμήθεια φυτών για μεταφύτευση στο σχολικό κήπο και σε άλλους χώρους

Συλλογή υλικού-Λήψη φωτογραφιών

Απρίλιος 2003

   

Δ13. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (*)

Δ131.

ΟΝΟΜΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

Δ132.

ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

Δ133.

ΘΕΜΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ,

πηγή ζωής

Διεθνές δίκτυο Ελλάδα , Κύπρο και Αυστρία

 

Η ανάδειξη της αξίας του γενετικού υλικού (σπόροι και η ανάγκη προστασίας της  βιοποικιλότητας της Ελληνικής χλωρίδας

 

 

 

 

 

 

 

Δ14. ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΕΙΔΟΣ                                       ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

Δ141.

Αρχική Αξιολόγηση

-Διαπίστωση του  επιπέδου γνώσεων των μαθητών σχετικά με το αντικείμενο του προγράμματος

 Καθορισμός  στόχων και μεθοδολογιών που ανταποκρίνονται στους στόχους και τις μεθοδολογίες της Π.Ε.

   

 

Δ142.

Διαμορφωτική Αξιολόγηση

 

Κατακτημένη ικανότητα ,ικανότητα που τείνει να κατακτηθεί ,μη κατακτημένη ικανότητα

Η διαμορφωτική αξιολόγηση γίνεται κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του προγράμματος κι έχει σκοπό κυρίως την ανατροφοδότηση αλλά και  να επανακαθορίσει τους στόχους ή να θέσει νέους .Τα ίδια τα παιδιά εκτιμούν τι πήγε καλά και τι όχι, πότε και γιατί

 

Δ143.

Τελική αξιολόγηση

Η τελική αξιολόγηση μπορεί να γίνει με :

  • εικαστική έκφραση με ζωγραφική
  • διάφορα τεστ,
  • με περιγραφή,
  • με έκθεση και ερωτηματολόγια που θα καλύπτουν όλους τους τομείς του αρχικού σχεδιασμού (επιλογή θέματος, επεξεργασία ,στάση των μαθητών, τελικό αποτέλεσμα)
  •  παιχνίδια ρόλων,
  • τη δημιουργία του σκηνικού,
  • χειροτεχνίες.

     Το σημαντικότερο δε όλων είναι ότι το παιδί μέσα  απ’ όλα  αυτά ασκείται στη διαδικασία του να αξιολογεί τον ίδιο του τον εαυτό και να αυτοτροφοδοτείται όταν καταλαβαίνει ότι το έχει ανάγκη.

 

Δ15. ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

1.Δημοσίευση των αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα του σχολείου που είναι υπό κατασκευή

2.Ενημερωτικό φυλλάδιο

3.Παραγωγή CD-ROM με το υλικό του προγράμματος

4. Παραγωγή βιντεοταινιών από τις δράσεις του προγράμματος

5. Έκθεση  σπόρων και φυτών που έχουν φυτευτεί σε γλάστρες

 

 

Δ16. ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δ161.

Χρόνος

ΙΟΥΝΙΟΣ  2003

Δ162.

Χώρος

Αυλή του σχολείου-Κτίριο του Δημοτικού Σχολείου

  Δ163.

 Συμμετοχές

Μαθητές του σχολείου

Συντονιστής του προγράμματος

Παιδαγωγική ομάδα

Γονείς μαθητών

Εκπαιδευτικοί και μαθητές γειτονικών σχολείων

Τοπικοί άρχοντες

Εξωτερικοί συνεργάτες

Δ164.

Μέσα που θα αξιοποιηθούν

1. Ηλεκτρονικοί υπολογιστές

2. Βίντεο

3. Τηλεόραση

4. Πίνακες ανακοινώσεων

Δ165.

Παράλληλες δραστηριότητες

1. Θεατρικό δρώμενο σχετικό με το βασίλειο των φυτών

Δ166.

Τρόποι επιβράβευσης

Χορήγηση βραβείου του ΜΙΚΡΟΥ ΚΗΠΟΥΡΟΥ στους συμμετέχοντες μαθητές-

Καπέλο με το λογότυπο του προγράμματος

 Δ167. Μορφή παραδοτέων

1.Δισκέτες- CD-ROM

2.Βιντεοταινίες

3. Έντυπο υλικό

4.Έργα εικαστικής έκφρασης των μαθητών

5.Φωτογραφικό υλικό –

 

Ε. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 

ΜΗΝΑΣ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

1ος μήνας

 

Συλλογή σπόρων που τρώμε και άγριων σπόρων-Μελέτη σπόρων –Φτιάχνω σακουλάκια συγκέντρωσης σπόρων

2ος μήνας

 

Νεκρή φύση    Σποράκια έργα τέχνης

Φύτευση διάφορων πόρων (δέντρων-φυτών)—Δημιουργώ απλό σπορείο

3ος μήνας

 

Οι ανάγκες των φυτών σε νερό , φως και θερμότητα

Μεταφύτευση μικρών φυτών—Σπορά σπόρων με αργιλόχωμα

4ος μήνας

 

Κίνδυνοι που απειλούν τους σπόρους

Χρήσεις σπόρων από το άνθρωπο

5ος μήνας

 

Οι σπόροι στο δάσος και το χώμα-λίπασμα του δάσους

Σποροσταυρόλεξα  --Ακροστιχίδες

6ος μήνας

 

Φωτογράφιση  στο λιβάδι

Παντομίμα *Τα  σκιουράκια*

 

 

 

ΣΤ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

 

ΣΤ1. ΑΜΟΙΒΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (ΟΠΣ 61.00)

ΣΤ11. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ / ΤΙΤΛΟΣ

ΣΤ12. ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΣΤ13. ΚΟΣΤΟΣ (€)

Δόγκας   Πασχάλης

Ξυλουργός

60

Κωνσταντινίδης  Χαράλαμπος

Παραγωγός Φυτών

60

 

 

 

ΣΤ14. Σύνολο 1

120

 

ΣΤ2. ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΗ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (ΜΙΣΘΩΤΩΝ) (ΟΠΣ 61.01)

ΣΤ21. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ / ΤΙΤΛΟΣ

ΣΤ22. ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΣΤ23. ΚΟΣΤΟΣ (€)

Κύπρου Πασχαλία-Συντονίστρια

Εκπαιδευτικός

400

Τάτση  Κωστούλα

Εκπαιδευτικός

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΤ24. Σύνολο 2

400

 

ΣΤ3. ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΤΕΛΗ (ΟΠΣ 62.03)

ΣΤ31. ΕΙΔΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

ΣΤ32. ΚΟΣΤΟΣ (€)

Αλληλογραφία με συνεργαζόμενους φορείς  

30

Αποστολή παραδοτέων

70

 

 

ΣΤ33. Σύνολο 3

100

   

ΣΤ4. ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΟΠΣ 62.03)

ΣΤ41. ΟΝΟΜΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

ΣΤ42. ΚΟΣΤΟΣ (€)

ΔΚ  INSURANCE –ΚΥΔΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

50

   

ΣΤ5. ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (ΟΠΣ 64.02)

ΣΤ51. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ52. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ53. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ54. ΚΟΣΤΟΣ

Τυπογραφικά(Εκτύπωση φυλλαδίων-Αφίσες –Προσκλήσεις-Αναμνηστικά βραβεία

 

 

150

Εκτύπωση φωτογραφιών

150

0,30

45

Καπέλα -

40

3

120

Διάφορα

(αναψυκτικά-γλυκά κ.ά.

 

 

60

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΤ55. Σύνολο 5

375

 

ΣΤ6. ΕΞΟΔΑ ΤΑΞΙΔΙΩΝ (ΟΠΣ 64.01)

ΣΤ61. ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

ΣΤ62. ΚΟΣΤΟΣ (€)

Φυτώρια Δασαρχείου Σερρών (Χρυσοπηγή Σερρών)

200

Ανθοκήπιο (Νεοχώρι  Σερρών)

100

ΣΤ63. Σύνολο 6

300

 

ΣΤ7. ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΕΠΙΠΛΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ (ΟΠΣ 66.04)

ΣΤ71. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ72. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ73. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ74. ΚΟΣΤΟΣ

Βιντεοκάμερα

1

580

58 0

Είδη Κηπουρικής

10

5

50

Γλάστρες

20

3

60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΤ75. Σύνολο 7

690


ΣΤ8. ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ /ΕΝΤΥΠΑ / ΒΙΒΛΙΑ / ΕΚΠ. ΥΛΙΚΟ/ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ Η/Υ (ΟΠΣ 64.07)

ΣΤ81. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ82. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ83. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ84. ΚΟΣΤΟΣ

Κόλλες Α4

10

4

40

Μπογιές-Μαρκαδόροι

40

2

80

Μελάνια Εκτυπωτών

2

40

80

Δισκέτες -CD

20

1

20

Χαρτόνια Κόλλες

40

1

40

Βιντεοκασέτες

5

4

20

ΣΤ85. Σύνολο 8

280

 

 ΣΤ9. ΓΕΝΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ (ΟΠΣ 64.98)

ΕΞΟΔΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

 €125 / € 150

 

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ:

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το τελικό ποσό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 2.500 € και για τις ακριτικές  και τις νησιωτικές περιοχές τα 3.000 €.

 

Ζ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

 

1.Ένα δέντρο μεγαλώνει μαζί μου   ΥΠ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.

 2. Ας μοιραστούμε τη τη φύση με τα παιδιά  Joseph Cornell

 3. 50 απλά πράγματα που μπορούν να κάνουν τα παιδιά για να σώσουν τη γη

 Εκδόσεις Ποντίκι

 4. Το δάσος—Οικολογία και   Π.Ε.      Π.Τ.Δ.Ε.  του  Α.Π.Θ.

 5. Οικολογία –Περιβαλλοντική Εκπαίδευση    Π.Τ.Δ.Ε.  του  Α.Π.Θ

.6. Επιστροφή στη φύση    Αρχαγγελίδης Γιώργος

7. Τα βότανα στην κουζίνα   Μαρία και Νίκος Ψυλλάκης

 8. Πολλαπλασιάστε εύκολα τα φυτά σας   R.CH  WRIGHT  ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΟΣ A.E.

 9. Φυτά για γλάστρες και ζαρντινιέρες   Robert   Hardistry ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΟΣ A.E.

 10. Θέλω να ξέρω γιατί τα δέντρα έχουν φύλλαAndrew  Charman  Σίρρις

 11. Φυτά εσωτερικού χώρου William Davidson

 12 Φυτά εσωτερικού χώρου Roger  Grounds  ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΟΣ A.E

 13.Η οικολογία για αρχάριους (εικονογραφημένη) Stephen Croal-William Rankin Εκ.Επιλογή

 14.Οικολογία –Μελέτη του Περιβάλλοντος Π.Α .ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ 

 

 

Σχέδιο Υποβολής Πρότασης Οι μαθητές μας  Παιδαγωγική Ομάδα Ημερίδα Παρουσίασης
Τα έργα μας Επισκέψεις-Δραστηριότητες  Παρουσίαση Προγράμματος Έκθεση αποτελεσμάτων 

 ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ